6°C, 23 December.

Vi får väl alla hålla med om att denna jul är lite speciell, inga minusgrader och ingen snö. Jag skulle inte klaga om det ändå var minusgrader(Snö på julafton är ju en lyxgrej) , bara så mkt att det blidades iskristaller på vägarna, men inga minusgrader alls! När jag och pappa var iväg för att köpa gran idag funderade jag på om det var nödväningt att verkligen ta den där supervarma vinterjackan som jag har skaffat, eller bara ta vårjackan? Jag bestämnde mig för att ja ville göra revolution mot värmen och satte därför på mig vinterjackan.

Nu när julskinkan är klar och knäcken och när vi har klätt granen som blev som en saga(bild kommer upp) så börjar känslan av att julen faktist är här snart, trots allt komma. Det känns alldeles för underbart att hänga upp dessa julprydnader i granen år efter år och påminnas om hur många gånger jag har hållt precis samma sak med mina barnhänder just de åren då julen var årets höjdpunkt nr. 1. Känslan av jul när man var liten går inte beskriva, för ni vet ju alla hur det en gång var. Nu när man snart är vuxen och stressar sig igenom hela december tycks julkänslan inte komma, förrän man står där vid granen dagen innan julafton och klär den så ömt, och i smyg känner, klämmer och lyfter på paketen när mamma och pappa inte ser...


Trots att det bara är 23:e December och julafton med paketännu inte är här, så har jag ändå korat året julklapp. Det är nämligen en egengjord film av Helena till mig personligen om all vår tid tillsammans. Underbart rörande, jag finner inga ord!

Jag vill också passa på att önska alla en riktigt god jul nu innan jag avslutar detta inlägg. Ta väl hand om er och era nära, och ät mkt julmat!
God Jul!


Jultomten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback