"Projektarbetes-kväll"


vinglasIgår hade jag Sophie och Julia tänkt att ha projektarbetes-kväll hemma hos mig eftersom jag var hemma själv och eftersom att vi faktist låg efter ganska så stort.
Det började väldigt tevligt med middag och vin men sorligt glömde jag ju bort att mamma hade sagt: "Ja, ni får ta vin från oss, men bara ETT glas var", så jag fyllde på vinglas efter vinglas och allt blev bara roligare och roligare ju mer röd om läpparna man blev. Sedan kom jag på den brillianta idèn att Julia och Sophie skulle få smaka ungersk brännvin(Palinka), som innehåller 52 % alkohol, bara för att de skulle få känna hur fruktansvärt äckligt det är. Julia hoppade över Palinkan men Sophie var väldigt entusiastisk till den, och hon blev ännu mer entusiastisk efteråt.
Efter en stund ville Sophie fråga min brorsa om vi fick sjunga sing-star, men sorligt nog funkade inte spelet.
Kvällen som började med en trevlig middag och som hade syftet med att plugga på projektarbetet, slutade med att Sophie hade sönder ett vinglas(Sophie det är ingen fara!) och att alla tre senare deckade i min säng..


Kommentarer
Postat av: Sophie

tack där andi;P nu vet alla;P hehe. nerå, men de bjuder ja på;D
vi hade ju kul iallafall, eller hur?;P

2006-12-29 @ 16:46:44
Postat av: Andrea

Vi hade skitkul trots att det låter som om vi vore 3 medelålders-kärringar som hävade i sig vin i hopp om att bli yngre..

2006-12-29 @ 16:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback