Tillägnat er som tror att jag och Helena är samma person


Det ringer i min mobil en sådär 20.30 idag, fredag, och det är Amanda som har problem angående Helena. Samtalet lyder:
-Hej Andrea. Nu är det såhär att Helena skulle ju komma hit o förfesta ikväll runt 20.00 och har inte dykt upp ännu. Jag och Angelica har ringt hennes mamma och det visar sig att hon sover. Nu känns det lite pinsamt o ringa hennes mamma igen så Angelica tänkte att du skulle göra det.. är det ok?
-Njae, varför skulle jag ringa, jag ska inte ens ut ikväll?
-Nej, men vi bara tänkte..
-Ok. För du kan ju hälsa Angelica att jag och Helena är två olika individer, som inte vet vad den andra gör jämt och alltid. Hade vi vart samma individ hade jag ju förmodligen kunnat läsa hennes tankar och frågat varför hon sover just nu.
(I bakrunden hör man hur Amanda säger till Angelica:
"Ska hälsa dig att de är två olika individer"
"Vilka då? Andrea och Andrea?")

Okej, vi är väl lika till utseendet, men vi har två olika personligheter och vi är två olika individer. Jag har haft turen att ha henne som vän, den underbara Helena, men jag vill inte bli förväxlad med henne för det..

Situationen som beskrivs ovan har hänt många flera gånger, exempelvis när Helena hade taco-kväll och någon var lite sur för att hon inte hade blivit bjuden och sa till mig "jaha, varför blev itne jag bjuden till Helena då?"..
Jaadu, hade jag vetat det så hade jag svarat på det, men än en gång, vi är INTE samma person!
Lär er av detta inlägg nu för det börjar bli ganska så irriterande...

London after midnight

Kommentarer
Postat av: Helena

Hahahahahaha! You're the best! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback