Fruktansvärda magsjuka

När jag vaknade på Gran Canaria tidigt i lördags hade jag ingen aning om att det skulle bli en av de värsta hemrese-dagarna i mitt liv.
Pappa kom in och väckte mig och Danne och frågade: "Hur mår ni två? Jag och Jocke är nämligen magsjuka". Vi kände efter och konstaterade att: " Vi mår bra". Men när jag stod i duchen 10 minuter senare kände jag en smygande värk anlända till min mage och självklart var första tanken att detta bara var inbilldning. Den smygande värken övergick i illamående och fruktansvärd smärta när vi väl satt på planet. När både Richard och Jocke satt och kräktes i sätena brevid mig, kunde jag inte hålla maginnehållet inne. Jag kunde inte ligga ner, inte fälla sätet, inte ändra ställning, inte sova, inte äta, inte dricka, inte blunda och inte slappna av.
Det var de värsta 6 timmarna i mitt liv.

Det var som en motorväg till toaletten hela den natten och jag tror jag sov ca 5 minuter och har knappt återhämtat mig ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback