Bakfylla


Efter en utekväll händer det alltid att jag drömmer de mest sjuka drömmarna att jag på morgonen när jag vaknar inte vet om det har hänt eller ej..
Min dröm inatt var följande:
Jag, Helena, Anna, Therese och Emelie var på otten och hade skitkul. Jag och Helena blev jättepackade och Helena sa till mig: "jag tror vi har blivit drogade"...
Efter en stund på otten råkade jag tappa bort min jacka, men vi sket i det och gick vidare till Palace.
På palace hade, det-vi-nu-hade-blivit-drogade-med, tagit riktig fart i våra huvuden och vi dansade som aldrig förr. Klockan gick och det började bli stängdags och jag beställde in Fisksoppa med endast skalen från skaldjur, och satt och åt. Anna ropade sedan till mig att vi var tvungna att springa till bussen(Annas mamma var busschaufför) och vi sprang iväg. Väl vid busshållplatsen råkade vi gå på fel buss och hamnade nämligen på en Charterbuss till okänd destination..
Hastigt vaknade jag upp av att klockan ringde 10.00 och jag var tvungen att gå upp för att ringa ett samtal till mormor angående middagen imorn..

Därefter somnade jag om och hade ännu en konstig dröm.
Dröm nr 2:
vi befinner oss på ett jättestort nöjesfält i USA. Det är hela min familj + mina kusiners familj. Jag, Isabel och pappa ställer oss i kön till den största och mest häftiga bergochdalbanan jag någonsin skådat(typiskt USA). När vi är framme och vagnen börjar åka känner jag på mig att någonting inte riktigt stämmer, men vi fortsätter ändå att åka och det är verkligen svinkul tills det att hela våran vagn lostnar från spåren och flyger iväg och landar långt bort på en motorväg. Pappa, Jag och Isabel är ganska skadade och blir upphämtade av en hippie-minibuss som säger att de ska ta oss till närmsta sjukhus. Men påväg till sjukhuset blir vi stannade av FBI och de vill att alla i bilen skall visa legitimation. Jag, Isabel och Pappa har naturligvis ingen med oss och jag drar tag i kragen på polisen och säger med min knackiga engelska "Hospital, hospital"..när han ser att hela jag blöder låter han oss åka iväg..
Jag vaknar 13.00 av att brorsan är i köket och fixar frukost väldigt högljutt..

Nu är jag jättetrött och jätteseg och känner att Samhällsuppsatsen, ännu en gång, blir uppskjuten.
Jag hade iallafall en jättetrevlig kväll igår på Världens bar och på Palace..

Ikväll ska jag och Helena på bio, och det är ungefär vad jag orkar efter en natt med borttappade jackor, turer i charterbussar, drogade flickor, och en fartfylld resa på en amerikansk motorväg..

Kommentarer
Postat av: buddy

hahahaha. Min mor som busschaufför, det skulle jag bra gärna velat sett:D

2007-01-10 @ 23:51:11
Postat av: Andrea

haha, ja, det var en riktigt sjuk, men rolig dröm.

2007-01-11 @ 15:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback