Kaffe, Vänner och... plugg?


När jag precis kom på mig själv med ha suttit och lyssnat på U2:s With or Without You i en timma i sträck framför min brutalt lilla dator-skärm började jag fundera på vart jag egentligen är påväg. Jag är en sådan person som "har allt" utifrån andras perspektiv, men vad vet ni om det egentligen? Vad är allt för er? För mig är allt någonting som gör en lycklig, alltid! Men det har inte jag. Jag vill inte låta jättepessimistisk nu, för den stämpeln har jag nog redan av alla de som har följt min lunarstorm-dagbok i åratal. Det jag menar är att personer som "har allt" egentligen kanske inte har så mycket när det kommer till kritan. Nu måste jag också poängtera att jag faktist är lycklig och har ett bra liv, men ibland, när man tex har lyssnat på With or Without You 300 ggr så kan man ju börja fundera..

Idag hade jag tänkt att stiga upp 09.00 för att plugga på mitt ännu-ej-påbörjade-12 sidiga-samhällsarbete. Men när klockan ringde var jag så trött och tänkte "bara 10 minuter till".. men 10 minuter visade sig vara 2 timmar och klockan 11 stressade jag mig upp för att fixa frukost. Efter frukosten satte jag på min dagliga kaffe och tänkte att jag kanske kunde dricka det framför ett avsnitt av Vänner. Ett avsnitt blev två avsnitt och två avsnitt blev fyra avsnitt och fyra avsnitt blev.. EN HEL VÄNNER-BOX!
Men det var ju så bra, och det lockade bra mycket mer än det där urtråkiga samhällsarbetet. Men efter en hel dags vänner-tittande kom jag på att mitt arbete fortfarande låg orört. Nu är klockan snart 12 och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, funderat på att ladda upp med en hel kanna kaffe och ta igen allting inatt. Men för att va helt ärlig är det bara drömmar eftersom jag av erfarenhet vet att jag aldrig kan hålla mitt schema.

och With or Without You spelas fortfarande i media-playern..

Kommentarer
Postat av: Kontrapunkt

Stackars dig :/ Jag har en bok om studieteknik som vi fick lära oss i början av det här programmet som kanske kan vara till hjälp. Jag kommer hem på lördag morgon. Vi hörs av när du har tid. Kramar.

Mvh. Patrik

2007-01-04 @ 21:17:04
Postat av: Andrea

Ja, tack för tipset. Men det är nog inte i studietekniken det brister, mer i motivationen. Ja, vi hörs =)

2007-01-04 @ 23:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback