Nytt år, nya tider

Det är såhär när det gågna året precis har slutat som man bli alldeles sentimental och börjar att minnas de fina studerna under året. År 2006 har nog varit det mest spännande, roliga med också mest oförutseddbara år med många spontaniteter, Sälen, London med Helena, Hulsfred som jag aldrig kommer att glömma, den vilda danmarksresan med Isabel m.m..

Nyligen hemkommen från min 3-dagars vistelse i Göteborg sätter jag mig ner för att summera det gågna året och den sista dagen på året, nyårsafton. Nyårsafton firades med middag med Sanna och Richard och bar vidare ut till Frölunda som ligger alldeles för långt utanför Göteborg för att ta spårvagn. När vi anlände till festen var både jag och Sanna mkt skeptiska pga olika orsaker som jag inte ska ta upp här, men jag får säga att atmosfären vände och det blev till slut faktist en riktigt bra sista kväll på år 2006. Tolvslaget firades dock under regnigt klimat, vilket jag ioförsig hade väntat mig efter alla översvämningar i gbg, men Champagnen var iallafall kall och god..
Under kvällen ringde Amanda hemifrån Norrköping och för att citera en väldigt rolig mening som jag missuppfattade av Amanda skriver jag:
"När ska ni fira tolvslaget då?"
Det visade sig att hon hade sägt "HUR ska ni fira tolvslaget?" Men med lite alkohol i kroppen är det lätt hänt att man hör fel, men kul var det..
Kvällen slutade med en evighetsresa från Frölunda hem till Surte, och jag trodde faktist att vi aldrig skulle komma hem, men det gjorde vi, och jag somnade bums halft med kläderna på i den lilla extrasängen som brakar varje gång man vänder på sig..

Nu när jag kom hem satte jag mig och gjorde en liten film om året 2006, lite meningslöst, men väldigt kul att samla alla minnen på en liten filmsnutt på 2.15 minuter. När jag ser filmen känner jag att jag nog inte vill ha 2007, för jag vet att det inte kommer gå upp mot 2006. Imorn när jag vaknar upp 2 Januari vaknar jag upp i ett nytt år(idag är det ju ioförsig också ett nytt år, men 1 Januari brukar jag räkna bort eftersom man sover bort hela dagen och är alldeles för trött och bakfull för att läggga märke till den nya luften) och jag håller tummarna för att det blir ett bra år..
Nytt år, Nya Tider (det svider..)

NyårsandiNyårsmiddagdressed up

Kommentarer
Postat av: amanda.k

Åhh vilken fin klänning andrea:) kommer du ihåg mig från konståkningen? Amanda :)

Postat av: Andrea

Ja, jag kommer ihåg dig. Vad kul att du skrev =)

2007-01-04 @ 23:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback