Sälen

Det tråkiga med att åka på semester är att packa, och jag med min superplanerade framförhållning sitter nu kvällen innan avresedagen med en halvskriven packlista och en tom mjukisväska och tror att packningen ska bli gjord av sig själv.
Telefonen som ständigt ringer, Richard som ropar, tandkräm över golvet, kamera som ska laddas, pengar som ska fixas, skidor att hämta i garaget och en stortå som skriker av smärta pga av den mycket passande nageltrångsinflamationen.
Det är inte förns när man sitter i bilen, påväg mot sälen, med väskorna fullpackade, som man får en chans att andas ut och känna att "nu är jag faktist ledig i 5 dagar". (mina 100 läxböcker jag har tagit med kommer förmodligen ligga lika orörda när vi återvänder hem på söndag)

Mot ett ännu iskallare klimat får jag chansen att bara glömma allt som finns härhemma några dagar, för mitt hjärta kommer nog bokstavligen att frysas ned..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback