Storrensning i klädkammaren.

Om du är ledig en dag och du sliter dig i håret för att komma på något att göra så har jag ett tips: Rensa!
Rensa garderoben, klädkammaren, skåp, lådor, förråd eller vad det nu kan vara.
Idag tog jag mig tid att rensa min klädkammare som jag så länge sjutit upp(7 månader för att vara exakt). Sen dess att vi flyttade in så har alla grejer man inte vet vad man ska göra av, av någon anledning hamnat där, dvs det blev ett bombnedslag utav allting. Jag satte mig ner i hallen med alla påsar kring mig och började gå igenom alla saker jag samlat på mig under åren och upptäckte att jag faktiskt gick igenom hela mitt liv. Där fanns foton, skolkataloger, diktböcker jag skrivit, gosedjur, gamla cv:n, en hel drös med vykort jag fått från vänner och bekanta, ett oöppnat exemplar av musiktidningen MOJO, en uppdrucken flaska 10-årig Macallan och en hel det skit. Det betyder att man inte enbart gör nytta när man rensar utan man får dessutom en nostalgitripp på köpet och det är ju aldrig fel.
Jag upptäckte också att jag var en riktigt elak bitch under mina tidiga tonårsår, bl.a hade jag skrivit kommentarer om alla i skolkatalogen från 7:an. Där fanns saker i stil med: "Skitful", "Ihoptryckt" och "Inte konstigt att hon är ledig" osv..
Men min egen bild minns jag att jag var mycket nöjd med, en smal, nyblonderad skönhet med ljusgula byxor och en likadan tröja som kompisen brevid. (Inte konstigt att jag var ledig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback