Fortsätt och fortsätt å va dig själv.

Efter dagens besök hos farbror doktor fick jag både positiva och negativa besked. Jag slipper nu gå på kryckor och ha benskena och kan istället halta mig fram vilket är positivt, men så visade det sig att korsbandet verkligen var av och jag får inte, av någon anledning, opereras förns efter sommaren och efter en korsbandsoperation tar det ca 6-12 månader innan jag är fullt återställd. Detta betyder i sin tur att det inte blir någon träning på väldigt länge vilket känns jäkligt frustrerande eftersom jag har varit en sådan aktiv människa, tränat ca 4 gånger i veckan och tagit långa promenader. Mina sommar-kropps-visioner känns som bortblåsta pga denna onödiga skada.

Mitt knä har stått mycket i fokus de senaste inläggen, mest pga att jag blivit så påverkad av att leva ett så begränsat liv men ljuset i tunneln har börjat synas eftersom utsikten för sommarjobb ser ganska bra ut. Dessutom sökte jag utbildning till i höst i måndags och känner mig extremt lättad eftersom både min jobbsituation och framtidsångest har varit två betungande faktorer under mitt sabbatsår efter gymnasiet. Det har varit press både från familj och mig själv på att jag måste bli något stort och framgångsrikt. Men framgång kan ha många skepnader och därför bestämde jag mig för att välja en utbildning som grundar sig på mina intressen. Jag avslutar därför dagens inlägg med texten från Ebba Grön´s Vad ska du bli:

Vad skall du bli när du blir stor
ska du bli som far och mor
ska du bli en boss
en försäljare
eller disponent någonstans
eller kanske nöjer du dig med
vilket jävla skitjobb som helst
du bara bryr dig inte alls
det får gå som det går
vad skall du bli

Nu är du ung och rebellisk som fan
du sätter hårt mot hårt
du vet precis vad du vill
och du vill inte bli en av dom där

Fortsätt fortsätt å va rebell
fortsätt fortsätt å va dig själv
fortsätt fortsätt å va rebell...

Kommentarer
Postat av: mandu

hördu din parvel går det bra med knät

2008-03-28 @ 14:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback