Bikinitider = hemska tider

Enda sen jag var barn har jag verkligen älskat att bada, jag tycker att det är det allra bästa med sommaren och jag är så långt ifrån en badkruka man kan komma. Hur underbart är det inte att bada i en svensk insjö eller i ett jättesalt hav och bara njuta av det naturliga? Men som med allt annat så finns det även en baksida med detta; att visa hud. Jag hatar och mår verkligen dåligt när det börjat bli dags att köpa en bikini till sommaren. Jag står i provhytten med det extrema ljuset och speglar mig i alla vinklar utan att finna något vackert, jag köper bikinin och hatar mig själv för att, än en gång, ha slarvat med träningen.
Men innerst inne så tror jag inte det handlar om att jag är missnöjd över min kropp, jag tror helt enkelt jag hatar att visa hud. Att blotta i stort sett varenda del av mig själv i dagsljus på en strand fullproppad med folk gör mig nervös. Är det bara jag som vill dra på mig en heltäckande våtdräkt såhär när det börjar närma sig sommaren?


Kommentarer
Postat av: Anna

haha, nej du är inte ensam Andrea :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback