Snart kommer en efterlängtad vän

Det är inte alltid lika roligt att drömma. Inatt drömde jag hade fått underkänt på allting i skolan och att lärarna på ksm sa att detta inte riktigt var min grej. Vi skulle göra en egen videofilm med oss själva i huvudrollen där vi fick gestalta vad som helst. Mitt problem var att jag inte hade någon videokamera och att skolan inte ville låna ut någon till mig. Jag hade panik och ringde min pappa för att fråga om han ville låna ut sin men den var ny och han ville inte riskera att den skulle gå sönder. Hela världen hade en konspiraion emot mig och när dagen var där då vi skulle visa upp våra filmer för klassen, hade jag inget att visa. Jag vaknade i panik och var glad över att det (bara) var en dröm.

På tal om film såg jag och Daniel "Låt den rätte komma in" i tisdags, men blev mycket besvikna. Jag hade haft enorma förväntningar på denna film som har fått så bra kritik men jag satt bara som ett frågetecken genom hela filmen. Jag visste inte hur jag skulle tolka filmens budskap. Det händer inte ofta men det är inte kul när man ser en film och lämnar biosalongen med ett tomt hål.

Om någon timma ska jag möta upp Sanna vid stationen, hon kommer hit över helgen och vi ska klä ut oss till prinsessor imorn.


Kommentarer
Postat av: A

ja den var lite seg, vad var det med denna oskar egetligen han var ju dötrisst.

2008-11-02 @ 23:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback