Filmredigering och tomtar

I tisdags eftermiddag fick vi uppgiften att göra en musikvideo till låten Within You Without You av The Beatles. Vi hade därefter till idag(två dagar) på oss att göra klart den. Jag och mina tre gruppkamrater satte oss i ett grupprum och brainstormade idéer i ca 3 timmar utan att komma fram till någonting. Vi gick därför ut på en promenad i staden för att försöka hitta någon inspiration, men även denna gång utan resultat.  När vi hade suttit i ca 1 timme i sofforna i studentköket bestämde vi oss för att vi behövde en mer avslappnad miljö så vi begav oss till Trappan. Efter ett par öl och mycket skratt väcktes idén till vår musikvideo: Vafan gör tomten när det inte är jul?

Efter en hel dags filmande och lika mycket redigering och klippning var en helt genialisk film skapad. Läraren tyckte dock att temat inte passade ihop med texten i musiken, men kanske var det tanken?

Jag kommer iallafall att lägga upp detta verk så fort jag har den här på datorn.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha den vill jag se :P

2009-04-17 @ 16:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback