Den svenska avundsjukan

Hur kan det vara så fruktansvärt intressant att veta vad folk tjänar? Aftonbladet m.fl vet ju uppenbarligen vad som säljer så egentligen är det ju inte dem man ska klaga på när det står "De tjänar bäst i din kommun" på löpsedlarna. Det verkar alltså som att efterfrågan är stor på denna typ av "kunskap". Men hur intressant kan det vara? Dem små ilskna grannögonen viskar:
"Hörrö, Gösta! Visste du att Margaretas man tjänar 1 000 000 om året?"
"Nae, fy fan vilksa svin"
"Ja, det är ju fruktansvärt. Och ändå försöker snåljåparna samåka med oss till stan"
"Dom vill väl inte slita på den sprillans nya mercan i garaget"
"Jag blir tokig Gösta! Snart flyttar vi!"

Senare under dagen ute på gatan:
"Namen Hej Margareta! Såg att ni hade köpt en så fin bil, får man hänga med på ett åk?"

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, vad söt du är Andrea :D jag håller med dig, människor är så otroligt giriga och avundsjuka också, helt klart. Det är tråkigt, man tjänar ju helt enkelt vad man har förtjänat. Men kärlek är ändå viktigare än pengar, visst är det så? :) Vi ses. :) Kram

Postat av: Andrea

Ja, det är klart att den är. Det var inte så att jag ville visa hur galen jag är i pengar med detta inlägg, för det är jag inte =)

Hade gött

kram

2009-08-06 @ 09:49:07
Postat av: Helena

Nej nej :D så uppfattade jag det absolut inte!! :) Förstår ditt budskap med inlägget, att människor läser AF och vill få reda på vad andra tjänar så gärna och är giriga, eftersom det konstant finns såna artiklar.



Jag vet att du inte är galen i pengar, du är en tjej med båda fötterna på jorden och det vet vi båda. :) Kram

2009-08-06 @ 14:44:47
URL: http://barahelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback