Med mammas huskurer kan man komma långt.

När jag var mindre hade jag enormt stora halsmandlar. Då menar jag inte lite halvstora, utan ENORMT stora halsmandlar. Sådär stora att jag hade svårt att andas ibland och inte kunde svälja viss mat. Jag snarkade jättehögt på nätterna så ingen ville sova över hos mig och jag minns att jag hade en mycket mörkare röst. Men det värsta var att jag fick halsfluss jämt. Jag kunde ha halsfluss 2 gg/månad vilket betydde att jag ständigt gick på penicillin. Men när jag var 16 opererade jag bort halsmandlarna vilket faktiskt förändrade mitt liv. Jag får aldrig mer halsfluss, blir nästan aldrig sjuk, snarkar inte, sjunger vackert och kan äta och andas normalt. Men visst händer det att jag blir sjuk, som nu när hela skolan lider av influensan(svin?) och jag cyklar men klänning i ett iskallt regn t.ex. Då är det alltid bra att plocka fram lite gamla huskurer från de dagarna när man jämt var sjuk. Denna dryck räddade mig väldigt många gånger:
 
-Hett vatten(100 grader)
-3 pressade vitlöksklyftor
- En massa honung

Det smakar väldigt äcklig men den är väldigt effektiv. Viktigt att man dricker den het så att man nästan bränner halsen. Använd också sked så att alla vitlöksbitar följer med klunkarna.


MUMS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback