München Hoben

Skolan slutade 16.00 och alla hade i skolan pratat om att de skulle till München Hoben, den stora studentfesten i Linköping som jag missade förra året. Jag ringde Helena för att höra om hon hade en biljett över och det hade hon. Jag for ner på stan där jag hade bestämt att träffa Isabel för lite shopping och hann bara växla ett par ord med henne innan jag var tvungen att ge mig av till systemet och hem. Hemma duschade jag, sminkade mig, packade väska och åt på mindre än 30 min. Sedan tog jag bussen till Lkpg och anlände hos Helena klockan 17.30. Hos Helena var det fullt av fulla studenter som hade förfestat i flera timmar och de gav sig av precis när jag kom dit. Och där satt jag och Helena med en flaska vodka och lite dålig musik. Så vad gjorde vi? Jo, vi drack såklart. En timme senare och lite "vi måste börja umgås mer" vinglade vi ut till Helenas opumpade cykel från 50-talet och cyklade iväg till universitetsområdet. Jag med min Pet-flaska-vodka-fanta-pineapple på pakethållaren, och helena i sin röda overall vid styret. När vi kom fram fick vi köa en stund och i kön försökte jag göra mig social med dessa nollor och faddrar och allt vad det var genom att skicka runt min pet-flaska som jag aldrig riktigt vet var den hamnade sen. Alla studenter skrek och sjöng: "Jag är singel och sökande". Inne på området, typ festivalområdet, var ölen slut och de stora ölglasen likaså. Jag drack en cider och sen kände jag att det räckte för mig. Sedan hälsade jag på en massa klasskompisar som jag aldrig annars pratar med och så kom jag och Helena ifrån varandra ett antal gången under kvällen. Bl.a när jag skulle gå på Bajjamajja och en tjej trängde sig före mig i kön vilket ledde till att båda hamnade inne på toan samtidigt. När båda hade gjort sitt sliter Helenas kompis ut mig ur båset och babblar nått om att jag kan få oss utslänga(fattar fortfarande inte hur det kan gå ihop?). När jag sedan vandrat runt i någon halvtimme på området ensam kände jag en extrem längtan till att åka hem och sova. Jag skulle egentligen sova hos Helena så jag var tvungen att ta hennes nyckel och gå hela vägen hem till henne för att hämta mina grejer där. Under promenaden paratade jag med en orolig mamma. En powernap och en mosbricka med korv senare hämtar min älskling och Richard upp mig vid statiol nära Helenas lägenhet. Sedan åkte jag hem och sov.


Kommentarer
Postat av: Helena

Vi hade det skitkul! :) Och solbrillor är ett kanonbra tips om man är full och inte vill visa hela världen det :D kraam

Postat av: Sanna

Fyllemin!

2009-08-27 @ 10:45:48
Postat av: Helena

Haha lätt fyllemin, den är naaajs :D

2009-08-29 @ 10:13:50
URL: http://barahelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback