Svininfluensan

Jag hade en så konstig dröm inatt. Jag fick ett brev hem på posten och på kuvetet stod det "Du har svininfluensa". Jag öppnade kuvertet och läste igenom papprerna som sa att jag skulle sättas i karantän tillsammans med andra personer som hade samma sjukdom. I karantän, som var ett slags friluftsläger, frågade jag "lägerledaren" hur sjukvården kunde veta att jag hade svininluensa, jag som inte hade varit på sjukhuset och lämnat blodprov på flera månader. Lägenledaren förklarade att sjukvården har börjat registrera alla blodprov som har tagits de senaste åren och nu kartlagt alla invånares benägenhet att drabbas av svininfluensaviruset. Mitt blod hade tydligen varit superkänslig för detta virus och därför drog sjukvården slutsatsen att jag redan hade drabbats av sjukdomen. Nu hade vi alltså ett val att göra, antingen att ta sprutan med medicin som skulle kosta runt 2000 kr eller att dessutom byta ut luftrören, som tydligen skulle drabbas hårdas av viruset, vilket skulle gå på ca 10 000 kr. Vi blev sedan instruerade att vi inte fick ha någon fysisk kontakt med någon på flera månader samt att vi inte fick träffa vår familj och vänner. Det var fruktansvärt, när jag vaknade på natten och vände mig som jag alltid brukar göra, visste jag att jag inte fick krypa intill Danne och lukta i hans nacke på flera månader.

Det är alltid lika härligt när man vaknar upp och inser att man har drömt.


Hittade, på tal om någonting helt annat, dessa shorts i mammas garderob:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback