Cserepfalu

För drygt fyra år sedan var jag i Ungern på vindruvsskördning, det var helt fantastiskt. Imorn åker vi till Ungern igen, men inte för att plocka vindruvor, utan för att fira nyår. Daniel är lite rädd för för att byn ser ut som en typisk rumänsk by där alla åker åsna till jobbet och jag har sagt till honom att det faktiskt nästan ser ut så. Jag har berättat om den ungerska toaletten som fördelar bajs och kiss och som spolar dålig och jag har berättat om alla tanter som pussas på kinderna och om kyrkklockan som slår i 10 minuter varje morgon. Jag har också berättat om den fantastiska maten och det goda hemgjorda vinet och de trevliga människorna och det enkla levernet. Det kommer bli en jätterolig nyårsafton och resa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback