Julen är slut..

Fyra intensiva juldagar med julmat är över. Det är nu man verkligen kan sätta sig ned och reflektera över vad man egentligen har fått för något. I år var jag mycket nöjd med mina klappar. Jag har bl.a fått en ny mobiltelefon(mamma och pappa), en spikmatta(mormor och morfar), en spikkudde(Daniel), Alex Schulmans Skynda att älska(Brorsan), Monika Fagerholms Glitterscenen(Daniel), en resa till Stockholm med mamma och en hel del småsaker. Tack!


Julklappsinslagning!


Snölykta och snögubbe som jag byggde på julafton.
Man måste passa på när det är en vit jul.


Jultomten.


Daniel och pappa har det roligt i juletid.


Såhär snygga brallor får man låna av sin mamma när man glömmer 
att ta med sig kläder över jul.


Kommentarer
Postat av: Isabel

Gud vad mysigt! Men det ar med ett fniss jag ser bilden pa daniel och din pappa. Tiden star verkligen still i det dar vardagrummet och det ar just det som ar det charmiga! Allt ar sig likt oavsett om det jul ar 1997 eller 2009. Med den dar julgranen som star pa samma stalle varje ar med morfar som forklarar hur han "klippt till den",samma julmat, samma knack och notter som mormor kommer med lagom till kalle anka, och tomten som kommer precis tajmat efter att det slutat. I sjalvklart samma skagg och lykta som alla ar! Och hur alla spelar med och sager "oooh titta tomten!" trots att alla sedan lange vet om att tomten inte finns. Och hur mormor hjalper tomten att satta sig ner for att "han maste vara sa trott". Det, det ar jul det. Men det ar nar vi sitter i kladkammar´n och oppnar vara klappar for oss sjalva som julafton nar sitt klimax.

2010-01-04 @ 04:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback