Veckans hyllning

1. Att ta viktiga beslut
Har idag bestämt mig för en sak jag har gått och velat på hela hösten och vintern. Jag har bestämt att jag ska följa mitt hjärta. Har ingen lust att gå med en klump i magen jämt så idag när jag tog beslutet var det som att en sten lossnade. Kan dock inte säga vad saken gäller eftersom det inte är officiellt ännu, men jag återkommer.

2. Moccabryggare
Från lite större beslut till lite mindre värdsliga ting:
I höstas köpte jag en moccabryggare från jobbet och brottades flera gånger med att få gott kaffe. Följde instruktionerna men kaffet smakade gång på gång metall. Men efter att ha googlat på hur man gör det bästa moccakaffet fann jag den bästa metoden som jag ska presentera för er:
Knepet är att dra på högsta värmen på spisen och att hela tiden ha locket öppet. När kaffet börjar bubbla upp så tar man av bryggaren och låter kaffet bli klart. Det bli fantastiskt kaffe!

3. Mitt namn
När jag var liten mådde jag ibland dåligt över att jag hade ett namn som ingen hade hört talas om. "Vadå Andreas? Är du en kille?", var frågor som jag mötte dagligen. Idag, i vuxen ålder, är jag extremt nöjd med mitt namn. Så tack mamma och pappa för att ni valde att döpa mig till Andrea, kanske världens finaste namn!


Kommentarer
Postat av: Fredde

Snälla Andy, byt bakgrundsfärg eller textfärg. Det är extremt svårt att läsa svart text mot mörklila bakgrund. Testa att ändra texten till vitt, eller ändra bakgrundsfärgen till exempelvis #B091B1 (HTML-färg). Det blir en mjukare ton då också.



"Skriklila är fin färg på skjorta, men inte på en blogg" - citat från mig =)



mvh

Fredrik

2009-02-15 @ 11:59:05
Postat av: Andy

Hehe, vad roligt att du kommenterar Fredde! Tack för tipset, nu blir bloggen ljusgrön istället.



ps. är min blogg fortfarande "medelmåttig"?

2009-02-15 @ 15:26:21
Postat av: Helena

Toppen att du bytte bakgrundsfärg! Nu är bloggen faktiskt mycket lättare att läsa! Och på något sätt längtar man efter våren när man ser den ljusgröna färgen! Härligt :)

Postat av: Sanna

Så tjusigt det blev! Och ditt namn är jättefint!:)

2009-02-15 @ 18:49:56
Postat av: Fredde

vaddå "medelmåttig"? Har jag påstått det? =/

2009-02-16 @ 07:46:31
Postat av: Danne

Blev kanon :D

2009-02-16 @ 11:38:40
Postat av: Andy

Hehe.

Har för mig att det var Richard som sa det?

Eller?

2009-02-16 @ 16:35:50
Postat av: Fredde

Inte var det jag iallfall.

2009-02-16 @ 18:15:48
Postat av: Fredde

Jag läser inte medelmåttiga grejor ;)

2009-02-16 @ 18:17:22
Postat av: and

låter bra det! :)

2009-02-16 @ 21:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback