Veckans hyllning

När jag gick hem idag och pulsade runt i den blaskvåta snön som läckte in i mina sommarskor kunde jag inte låta bli att tänka på hur skitiga mina fötter blev. Snöblask blandat med hundbajs, snorloskor och cigarettfimpar sög sig in i mina fötter så att dem blev sådär russinblöta. När jag kom hem kunde jag inte låta bli att tvätta fötterna ordentligt med tvål och varm vatten. Nu är mina fötter fräscha och varma igen. Nog om fötter, dags för veckans hyllning:



1. Arizona Green Tea
Sitter just nu och avnjuter detta fantastiska gröna iste med smak av ginseng och honung. Smakerna finns också i blåbär och granatäpple som jag dock ännu inte smakat. Denna underbara dryck finns bl.s att köpa på Kahls The- och kaffehandel i Linköping där jag även jobbar. Bonus att flaskorna är fantastiskt vackra!


2. Guinness
Vi fortsätter hylla drycker:
Efter Londonresan där jag nästan blev itvingad öl av Daniel, har jag lyckats hitta en ölsort som jag faktiskt gillar. Det kunde ju inte vara mer passande att jag just i London lärde mig dricka Guinness. Denna becksvarta dryck smakar som en blandning av vörtbröd och julmust, vilka jag båda gillar, och den där typiska ölsmaken(=svettsmak) finns knappt kvar. Äntligen kan jag använda uttycket "gå ut och ta en öl" med sin rätta innebörd.


3. Bada badkar
Igår kväll när jag kom hem från jobbet blev jag extremt sugen på att ta mig ett bad. Det händer inte så ofta med när jag väl gör det brukar jag unna mig att använda badskum, hårinpackning, peelinghandskar och ansiktsmask. Någonting mer avslappnande finns inte! Jag får passa på att göra detta lite oftare nu när vi flyttar till en lägenhet utan badkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback