Konstiga grannar

Det började egentligen första natten vi flyttade in i lägenheten. Varje kväll mellan 22-00 bankade någon 3-5 hammarslag i väggen. Första kvällen tänkte vi att det förmodligen var någon som hade akut behov av att hänga upp en tavla men inte får man väl in en spik i väggen på bara 3-5 slag? Fenomenet upprepades och varje kväll kan man höra ett högt ljud av någon som använder en hammare. Ibland, på vardagar, har man vaknat av det men ofta tänker man knappt på det längre eftersom det har blivit en naturlig del av att bo här. Men jag har verkligen försökt att förstå vad det är som sker i grannlägenhetet? Är det ett slags tvångsbeteende eller är det en spöklik spik som varje kväll glider ur sitt hål? Skulle det vara ett tvångsbeteende borde personen förmodligen upprepa samma antal slag men varje kväll är det olika många, och spöken tror jag inte på. Är det någon som har idéer på vad det kan vara som försegår hos garannarna är jag tacksam för kommentarer.
Men det här problemet behöver vi ju snart inte längre tänka på, och varför återkommer jag med på fredag i "Veckans hyllning".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback