Humor

"Humor är livets krydda"...Jo för hur skulle livet egentligen se ut utan humor? Mitt liv skulle va ganska tråkigt, ganska deprimerande och tomt. Det är väldigt viktigt att skratta och ha kul men människor skrattar åt olika saker, har olika sorts humor. Jag tycker t.ex inte det är speciellt kul när folk gör sig illa, skadeglädje är för mig ingenting roligt. Någonting som dessutom är extremt uttjatat i humorsammanshang är sex, det måste väl alla tycka? Något jag däremot tycker är extremt kul är när folk härmar och driver med "svenskheten" eller med vardagen och alla dess olika karaktärer. Svergies, kanske världens, bästa komiker som lyckas med detta är Mia Skäringer  och Klara Zimmergren som i sin humorserie Mia & Klara förlöjligar tyiska stereotypa karaktärer. Både mamma och jag satt hela förra hösten fastklistrade framför programmet en gång i veckan och asgarvade åt trashmorsan Tabita, frisörskan Gulletussan och butiksinnehavarna Ansi och Mona. Överlycklig blev jag idag när jag fick reda på att det kommer en ny säsong av Mia & Klara där det första avsnittet sänds redan den 25 Januari.



Missa inte Mia & Klara i SVT 1 kl. 20.00 den 25 Januari!


Kommentarer
Postat av: Helena

Det där ska jag följa, tack för tipset!



Men skadeglädje, hm, Mia och Klaras humor är ju tragikomik. De gör humor där de skämtar om andras misär, t.ex. när Mia klippte en kund och tyckte så synd om kunden som inte hade barn och bara matade på om det här. Det är väl en sorts skadeglädje?



PUSS

Postat av: Helena

Jo, det är iofs skadeglädje! Usch, sånt är inte kul :D Lite för mycket.. haha!



Ses imorgon. Puss

2009-01-14 @ 20:33:59
URL: http://barahelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback