Vad är det med män och datorer?

Kommer hem efter en dag på jobbet kl. 21.00 och sätter mig vid datorn brevid min pojkvän som spelar dataspel. Frågar vänligt om jag kan smaka hans godis som ligger på databänken: "JAAA!" svarar han med irriterad stämma. Han är tydligen inne i nått viktigt i spelets värld.
Det är likadan med min bror. Jag ringer honom några gånger i veckan och så fort han hör att det är jag säger han: "Asså, fan Andrea, du ringer jämt så olämpligt". "Men det är viktigt", svarar jag. "Men jag spelar ju för fan Red Alert 3!"
När jag besöker mina föräldrar möts jag alltid av en dataspelsgalen pappa som sitter på kontoret: "Hej pappa, hur är det?"........inget svar. Jag går upp till mamma på övervåningen och umgås med henne ett tag istället. Går ner efter någon timme och frågar pappa om han vill följa med ut på en promenad: "Ja", svarar han, "Men jag måste bara avsluta detta först, tar bara 10 minuter", "Okej, men säg till när du är klar", säger jag. Efter 1 timma har jag inte hört något från pappa och efter 2 timmar är det dags att åka hem. Jag går in till pappa och säger "Hejdå, jag åker nu". "Va, redan? Vi skulle ju ta en promenad".
När jag står i dörren kommer pappa och säger: "Åh, Andrea, du är här så sällan nuförtiden".


Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, Andrea då! :D Du får börja spela på riktigt blodigt allvar nu och knäcka dem!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback