Veckans hyllning

Första "veckans hyllning" är här och jag ska fatta mig kort, vi börjar med Daniel:

1. Daniel
Egentligen skulle du få vara på denna lista varenda vecka, men den här veckan får du extra uppmärksamhet. Du har förmågan att göra mina dagar underbara när allt annat känns tungt. Jag kan verkligen inte sluta le när du möter mig på stan och jag ser dig komma emot mig. Det pirrar i hela mig trots att vi snart har varit tillsammans i 2 år. För det, min älskling, är du först ut på hyllninglistan denna vecka.

2. Barack Obama
Ingen kan väl ha gått miste om att USA har fått en ny president i veckan. Jag har aldrig varit så intesserad av amerikansk politik som nu. Kanske beror det på att han känns så mänsklig och pålitlig. Jag känner att jag vill lära känna honom. Vi får hoppas att Obama bevisar att det han säger inte bara är fina ord, att han verkligen vill förändra USA. Jag, inklusive amerikanarna, känner nog att USA iallafall aldrig har haft bättre förutsättningar för förändring än vad de har nu med en president som åtminstone har mer än 90 i IQ.

3. Spotify
Ett klockrent substitut till dagens olagliga musik-nerladdningsprogram. Man söker på ett band eller på en låt och på en hundradels sekund kommer sökresultaten upp och det är bara att klicka på önskad låt och musik spelas direkt från datorn. Man kan göra sina egna låtlistor och bara sitta och lyssna i timtals på musik får hela världen. Riktigt bra kvalitet på musiken och det är dessutom gratis!

Trevligt helg på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback