Veckans klageri

Jag kom just på en av de mest larviga, töntiga förslag på länge. Efter att ha kommit underfund med att min blogg mest handlar om att klaga på saker och ting, men undantag från föregående inlägg, ska jag f.r.o.m idag börja punkta upp saker jag har att klaga på varje vecka. Detta kommer att ske på en veckans två tråkigaste dagar, måndag eller tisdag, och klagandet kan vara på allt från aktuella händelser till gamla. Sådana saker jag har stört mig på på sistone helt enkelt, och det brukar ju vara en hel del. Men för att kompensera upp denna tråkiga sida av mig ska jag även på en av veckans roligaste dagar, fredag eller lördag, skriva om allt det roliga och positiva som hänt eller som jag har funderat på under veckan. Det känns lite som jag är i desperat behov av fler läsare till bloggen eller vill bli någon slags Blondinbella 2, men detta handlar mer om att jag måste få bukt på kaoset i min hjärna genom att göra mig av med aggressionerna inom mig samt att faktiskt visa på allt positivt som händer omkring mig.
Men åter till veckans klagande och först ut är:

1. Amerikanska filmslut
Man sitter och ser en ganska underhållande, smårolig amerikans film och blir gång på gång lika irriterad på slutet som förstörs av applåder, storslagen musik och överdrivet glada miner. Varför detta förlöjligande? Varför kör dem alltid på samma koncept? Kanske funkar det bland amerikanarna, men här går det inte hem.

2. Palestinasjalen
Denna modeaccessoar som burits i flera år nu verkar ingen tröttna på, det är fortfarande lika "häftigt" att bära denna sjal. Hur kan man förstöra sin outfit med denna fruktansvärda sak? Den är inte ens snygg! Nu har det gått så långt att t.om HM säljer sjalen och söker man på google på "palestinasjal" kommer det upp under "relaterade sökningar" hur man går tillväga för att knyta den på bästa sätt. Ja, vad mer behöver jag säga?

3. Sifo-undersökningar
Ibland får man frågor hemskickade man tillbeds svara på som handlar om allt från medievanor till vilket tvättmedel man använder. Jag brukar oftast svara på dessa undersökningar om jag har tid för jag vet att de behöver få in svar för att inte få ett alltför missvisande reslutat. Häromveckan fick jag hem ett av dessa formulär och jag tror ärligt talat att jag ägnade ca 3 timmar åt att svara på frågorna. Det var ett häfte på 65 sidor, fyllda med frågor där man skulle specificera sitt radiolyssnade med att skriva ut exakt hur många minuter per dag man ägnade åt att lyssna på de olika radiokanalerna etc. Jag måste ha varit den enda i sverige som skickade in mina svar med jag bockade tydligt i på slutet att: "Jag vill absolut inte bli återkontaktad". Frågan är varför dem inte skickar ut färre frågor till fler personer?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback