Vad ska du bli när du blir stor?

Varför ska b-kändisar alltid skriva en bok när de insett att karriären börjar gå mot sitt slut? Som att det vore en helt fantastisk idé: Kolla, jag har känslor! Kolla, jag är seriös! Kolla, jag kan! Problemet är dock att de inte kan. Det är så dåligt och pinsamt och frustrerande att se dessa böcker i hyllorna på bokhandeln. Det är däremot en helt annan sak om du vet att du kan skriva(Alex Schulman).

och det leder mig direkt in på en konversation jag och min pappa hade häromveckan:

Jag hade precis läst upp min vg-uppgift för honom när han utbrister:
Fantastiskt!
Jag: Tack
Pappa: Var får du alla ord ifrån?
Jag: Vet inte
Pappa: Du är så begåvad. Du skulle ha blivit läkare..

WHAT?! Ser han inte att det är det här jag kan? Att det är det jag ska hålla på med?
Varfan kommer sprutorna och skalpellerna in?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback