Staden vid strömmen

Pappa hade en sjuihelsikes födelsedagsfest i lördags och jag var där och höll tal med min mamma och bror. Kvällen var jättetrevligt eftersom jag träffade mina släktingar från ungern och andra jag inte träffat på länge. Min pappas bästa vän överraskade hela sällskapet med att visa en film på pappa som 19-20-åring. Jag kunde inte tro mina ögon när jag såg min pappa, pinnsmal, iklädd hippiekläder, långhårig, dansandes och hoppandes runt i Norrköping till Lundells "Jag går på promenaden". Tänk att pappa var en lokal filmstjärna när "Staden vid strömmen" visades upp på konstmuseet för 30 år sedan.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha om ni får tag i den filmen måste jag få se hela!

2009-03-04 @ 11:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback