Ingenting i stil med "Den blomstertid nu kommer"...

Idag var det sista dagen i skolan, det är alltså sommarlov nu. Det ska bli så skönt att slippa jobba med samma gruppkamrater i höst och att få en paus från skolan i största allmänhet.
Nu har jag alltså avklarat ett år av min utbildning och man kan väl lugnt säga att det har varit ett turbulent år. Det första halvåret gick åt att fundera över om det verkligen var det här jag ville hålla på med tills jag i februari bestämde mig för att hoppa av. Det gick inte många timmar innan jag insåg att jag hade tagit fel beslut och hoppade på utbildningen igen dagen därpå. Det var ett beslut jag inte ångrade för det fick mig att inse vad jag vill göra med mitt liv, åtminstone de två resterande åren framöver. Den här våren har varit jätterolig, framförallt när vi har jobbat med video och haft intressanta föreläsningar och individuella litteraturuppgifter. Men den har också varit skitjobbig beroende på att jag hela våren har jobbat i en grupp som inte alls har fungerat. Jag har försökt att hålla fasaden uppe men innerst inne har jag insett att det inte fungerar när den större delen av gruppen inte har någon motivation. Det har gjort att även jag, nu på slutet av terminen, har tappat kreativiteten. Men på många sätt har jag insett att det är såhär livet ser ut, man kommer att tvingas jobba med folk som inte alls ligger på samma nivå och då får man helt enkelt lära sig lösa dem problem som uppstår. Det har ioförsig inte fungerat så bra i vår grupp men nu har jag åtminstone den erfarenheten med mig till nästa gång jag gör ett grupparbete.

Så idag hade vi en kursutvärdering i två timmar och det var allt. Inga blommor i håret och psalmer i kyrkan med en fröken som önskar alla trevlig sommar och ingen glass-med-jorgubbar-i vit känning som blir smutsig av gräset utan bara ett försiktigt "Glad sommar" till någon man förmodligen inte kommer träffa på flera månader. Istället gick jag hem och la mig i sängen och sov med en ipren i kroppen och drömde om höstens nya dagar.

Trevlig sommar!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Låter halvt :/ Men skönt med sommarlov!

2009-05-26 @ 18:04:00
Postat av: Anna

Jag vet hur det där med grupp är. Har haft det rätt kämpigt med min det här året också. Ska blir skönt att byta nu till höst.



Hoppas allt är bra med dig! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback