Kvinnliga komiker

Jag brukar inte föredra att använda uttryck som kvinnliga läkare, kvinnliga författare, kvinnliga skådespelare osv. Men i det här fallet använder jag kvinnliga komiker för att betona att det är just de kvinnliga komikerna som jag kritiserar, hade det varit manliga så hade jag skrivit manliga komiker. Varför använder nästan alla svenska, kvinnliga komiker sig av grova sexskämt för att nå ut? Det är liksom inte kul att höra hur Petra Mede djupgående berättar om oralsex. Varför kan inte vi kvinnor visa att vi inte behöver använda sex för att lyckas? Bilden av att män är roligare än kvinnor kommer att finnas kvar så länge tjejerna inte visar lite humor. Lite galen, rolig, icke-sexuell humor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback