Paris

Paris var enormt, mycket större till ytan än vad jag minns från 7-årsåldern. Jag testade franska specialiteter som fondue, baguette, bearnaise, Escargots(snigel i vitlök(Danne är noggrann med att det är i singular)), ostar, vin, macarons, crepes och mycket mer. Mycket äta och dricka blev det. Förutom en trevlig resa med mycket roligt sällskap får Paris minus för: Dåliga engelskkunskaper, för lite pittoreska kvarter, för höga priser(en cappuccino konstade 6,5 euro). Hem fick jag med mig: en helt fantastiskt god, underbar, fin, alldeles för dyr fransk parfym och tre akvarelltavlor från en fransk konstnär vid floden.


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad mysigt :) Vilka fina saker du köpte med dig hem!

Postat av: Sanna

Åkte ni med Hannes? Det visste jag inte.

2009-11-20 @ 11:35:43
Postat av: Isabel

Så mysigt det ser ut!

2009-11-20 @ 13:15:04
Postat av: Andrea

Ja, men de var bara där första dagen =)

2009-11-20 @ 14:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback