Jag kan inte bära väska!

Jag hatar väskor. Det är den värsta accesoaren som finns i hela världen. Det tråkiga är att väskor ändå fyller sin funktion och är i princip omöjliga att inte tvingas bära med sig. Problemet är liksom att jag inte riktigt vet hur jag ska hålla väskan, ska jag hålla den i handen, hänga den över axen eller bära den "lite ledigt" i armvecket? Jag känner mig löjligt i väska, jag känner mig som en-fet-gammal-tant-som-försöker-se-ung-ut i väska. Ibland när jag går omkring med väskan på stan känner jag bara för att slänga ner väskan i närmsta sopnedkast! Jag känner mig extremt obekväm, ungefär lika obekväm som jag kände mig när jag gick med glasögon till dagis första gången i mitt liv. Den känslan bär jag med mig varje dag, i form av en väska. Tacka vettja den hederliga ryggsäcken som satt på sin plats utan att man lade märke till den. Dags att börja rota i förrådet!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag vet. Jag vet precis vad du menar. Jag känner exakt likadant. Det känns som om man släpar på något helt i onödan. Killar kan ju vara utan väska. Vi tjejer borde också kunna. Jag försöker alltid få ner plånbok, nycklar och mobil i jackfickorna för jag, liksom du hatar att bära väska.



Ok. Det här blev fasen en uppsats. Men I get your point. Puss!

Postat av: Andrea

Ja, men om man fyller fickor etc. med grejer ser man helt uppstoppad ut. Det får bli ica-kassen hädanefter :D



2009-10-28 @ 09:04:33
Postat av: Helena

Haha jag vet, det är ju problemet. Man ser ganska uppstoppad ut. Speciellt om man går i dunjacka som jag gör också :P

2009-10-28 @ 20:03:18
URL: http://barahelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback