DUMBURK!

När man är ledig finns det så mycket saker man vill hinna med. Det behöver inte vara några världsviktiga saker utan bara känslan av att hinna med en kopp kaffe utan att bränna tungan, att sitta ned och läsa en bok och att kanske ta ut sin lilla kanin på en promenad. Men så tänker man att man bara ska in en sväng på datorn först, för att kolla läget. Och där fastnar man. Inte för att det brukar finnas så mycket intressant att läsa, utan för att man är så slö. Så går timmarna och man sitter fortfarande och glor in i en skärm. Därför borde man inskaffa datorfria timmar varje dag, ungefär som när man inte fick sitta vid datorn innan 18.00 på kvällarna eftersom det blev billigare så. Tänkt vad man skulle hinna med! Bara en sån sak som att ställa in disken i diskmaskinen skulle inte bli jobbig. Man skulle kunna rensa garderoben, läsa ut alla böcker, skriva en bok, hälsa på farmor och farfar, ringa Sanna, tillverka smycken, laga gourmet-mat, sy in kläder. Varför sitter jag HÄR?


Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Jag känner igen det där. "Jag ska bara kolla en sak" sedan blir man sittande där fram till på sena kvällen. Och där var ännu en dag förbi. Usch!



Redo för film idag? ;)

Postat av: Sanna

Det tycker jag låter som en utmärkt idé :)Speciellt det om att ringa mig ;) Jag borde faktiskt också införa den regeln, gäller allt utom plugg på datorn.

2009-09-16 @ 13:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback