Think outside the box

Hej och hallå dagboken.
Idag har jag gått i skolan. Fick mycket kritik från vår videolärare. Lärde mig en del. Gick hem. Dricker en kopp ganska äckligt snabbkaffe nu. Träningskläderna är på och jag ska snart iväg. Det blir box med Isabel. Krunegård ekar fortfarande i högtalarna. Träningsvärken kommer imorn. Det tar vi då. Idag är jag glad. Jag har en kanin som jag älskar. Jag har en pojkvän som jag älskar. Jag har en familj som jag älskar. Jag har härliga vänner. Har precis aktiverat Mecenatkortet, "Nyckeln till ett rikare studentliv". Använder aldrig kortet. Det ligger och tar plats i plånboken. Precis som J.C-kortet. De skickar fortfarande ut rabatter till mig som är riktat till 10-åringar. De förstår inte att man växer. Växer ut kläderna. Har köpt massa kläder på sistone. Måste rensa garderoben snart. Och plånboken. Kanske slänga det gamla Mecenatkortet. Kanske också J.C-kortet. Kanske några gamla kvitton. Jag tror inte jag kommer behöva byta de där skorna nångång. På torsdag ska jag sko-shoppa med mamma. Hon kommer hit först och dricker kaffe. Inte snabbkaffe, gott kaffe. Vi ska umgås. Det ska vi också göra nästa helg. Då ska vi plocka svamp. Jag älskar svamp. Mamma också.
Kicken var är den, kicken var tog den vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback