Ännu mera politik...

Idag är politik svart-på-vitt. Man kan rösta blått eller rött. Jag kommer att rösta blått i höst, just p.g.a att jag måste välja av två onda ting.

Men till er som väljer att rösta rött: jag vet att er tanke är god och att ni bryr er om alla människor på jorden och om solidaritet, rättvisa och alla andra fina ord ni väljer att stoltsera med på era pins på tygväskorna. Men tänk efter en gång till, tänk lite på er själva för en gång skull. Vi måste börja bli mer öppna med egoismen som genomsyrar våra liv. För visst finns den där hos den där hos den rödaste av röda, egosimen. Man spelar alltid huvudrollen i sitt eget liv.

Saker som händer om sverige blir rött: Mer skatt och INTE bättre sjukvård. Varför ska man slänga pengar i ån? Jag är inte rik så jag vill gärna behålla så mycket av mina pengar som möjligt och lägga dem på vad jag vill(frihet).

Läs mer om va som händer på:
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article6562547.ab
LÄS DENNA ARTIKEL!


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag blir dum i huvudet av politik. På riktigt. Maud Olofsson vet inte riktigt vad hon tycker om kärnkraftsverk, Sahlin har dåligt självförtroende och det inger inget förtroende bland väljarna, Lars Ohly... ja, du har ju redan skrivit om stolpskottet :P

Men jag ska också rösta blått, den röd-gröna regeringen är för oense och jag sympatiserar inte med deras åsikter.



Kul att läsa lite politik i din blogg, Andi.



Puss och kram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback