Fettisdagen

Nu är den här igen, semledagen. De ser så goda ut semlorna, fantastiska skapelser, men de smakar inget vidare faktiskt. Jag brukar ofta försöka lära mig att tycka om mat och dryck genom att tvinga mig själv att äta dem vid en viss högtid. Exempelvis äter jag sill varje midsommar och spottar ut den varje gång, dricker en ljus öl på sommaren som alltid smakar svett, dricker glögg på julen som jag faktiskt har börjat gilla nu(dock endast alkoholfri). Så kommer vi till semlorna som jag så gärna vill lära mig tycka om, varför vet jag inte för det finns väl ingen värre kaloribomb än semlor? Även detta år står det en semla och väntar på mig i kylen, vi får väl se vad smaklökarna tycker i år...


Citat från min blogg i Februari förra året:

"Redan efter nyår börjar konditorier och bagerier skylta med att de äntligen är här: Semlorna! Varför tycker folk om dessa vidriga bakelser? Bröd med mandelmassa och grädde? Av grädde får jag huvudvärk och på bröd har jag ost och inte mandelmassa. Trots att jag avskyr semlor så försöker jag lära mig att tycka om dem, precis som med sill, år efter år. Men det slutar alltid med huvudvärk och illamående. För visst ser dessa kreationer goda ut? Gång på gång står jag  ändå där besviken på smaken utan att ha hittat ett bra substitut när alla andra firar Fettisdagen."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback