Genom brevinkastet

Den största anledningen till att jag har valt att ha tidning hemma är pga. tidningsdoften. Doften av ett nyproducerat, orört paket med nyheter och annat av intresse. Jag sitter och läser tidningen och emellanåt doftar jag på bladen och ger ifrån mig ett "mmm", jag sitter och breder ut mig med tidningen i fotöljen med glasögonen lite ledigt lutandes mot näsbenet och begrundar samhällsinformation. Jag spänner blicken när jag läser något intressant, eller förresten jag spänner blicken hela tiden för att ge ett seriöst intryck, jag fuktar pekfingret varje gång jag vänder blad, det blir lättare så, och tar en sörplande klunk ur kaffekoppen när jag just läst en angelägen rad. Och där sitter jag, länge, kanske i en timme eller två och bara njuter och glömmer bort tiden för en liten stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback