Oregano, Basilika?

Idag bjöd jag mamma på mat. Vi gjorde köttfärsbiffar med fetaost och tomatsås. När vi satt och avnjöt måltiden brast jag ut: - Oregano är en riktigt god krydda alltså! - Jasså, var det oregano i såsen? undrar mamma. - Ja, det ser du väl? säger jag och pekar på oreganoplantan i fönstret. - Men det där är ju basilika, säger mamma. Jaha, jag har i hela mitt liv trott att basilikaplantan har varit oregano, den passar liksom att heta oregano. "Oregano!", har man tänk när man har sett den. Jag har alltså inte den blekaste aning om hur oregano smakar, den riktiga alltså.

Kommentarer
Postat av: Helena

Mm, lät som riktigt god mat. Tack för tipset. Men det ÄR skillnad på de två kryddorna Andrea! :D Oregano är min favoritkrydda, mmm :) Jag ska bjuda dig på någon god maträtt med oregano en vacker dag :) kram

Postat av: andrea

Haha, det får du jättegärna göra. Det var så kul när jag insåg att jag alltid har köpt fel krydda.



Kram

2010-09-02 @ 11:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback