Så är jag där igen..

Idag var en såndär dag då jag hade tänkt att jag skulle plugga hela dagen. Allt var planerat in i minsta detalj, uppgång 08.00, frukost 08.15, härlig höstpromenad och gå förbi biblioteket 09.00, sitta på biblioteket och leta litteratur 09.30-12-00. Eftermiddagen: Plugga hemma och gå igenom litteraturen.

Men så tänkte jag att jag likagärna kunde sitta hemma och plugga. Dels för att jag var lite frusen och inte ville gå ut och dels för att jag intalade mig själv att det skulle gå lika bra att plugga hemma. Varför blir det alltid såhär? Jag har inte gjort ett skit idag, jo, jag har planerat upp arbetet(som jag förövrigt alrig kommer igång med) men i övrigt har jag bara läst meninglösa bloggar och tittat på engelska såpor och druckit kaffe. Jag måste verkligen komma igång med kandidatuppsatsen nu, det här är i princip det sista jag gör av utbildningen(förutom praktiken i vår) och sedan är det bye bye KSM forever!

Nae, nu måste jag ta tag i det här. Jag måste rycka upp mig, jag måste hitta inspiration. Kanske skulle vara lämligt att ta sig en löparrunda i höstsolen?

På tal om inspiration: Min uppsats handlar, eller ska handla om, hur man förlöjligar kristendomen i media. Har du något expempel på detta så är jag jättetacksam för tips!

Kommentarer
Postat av: Issa

Jag önskar att jag inte kände igen mig i det där... Tyvärr är det precis vad jag gör =)

2010-09-30 @ 19:43:30
Postat av: Andrea

Ja, och man blir så sjukt irriterad på sig själv också!

2010-10-01 @ 16:42:59
Postat av: Anna Wikman

hmm ja det där är ju det kluriga med plugg...att hitta motivation när den tryter.. att se mening när det inte finns? ´Men ja det enda tips jag har är små delmål och belöna dig själv! och tro på att JUST du är så inni h-vete bäst och du ska klara det.Du kommer klara det GALANT det är tungt nu men tänk på hur långt du kommit redan och som du säger du har detta arbete kvar och lite till sen är det i mål! massa kramar

2010-10-04 @ 02:03:26
Postat av: Andrea

Tack Anna! kram

2010-10-04 @ 21:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback