När sommaren glider ur händerna

Den här sommaren har varit lite annorlunda än andra somrar. Den har bara sprungit iväg. Kanske beror det på det ganska dåliga vädret, kanske beror det på att jag hela tiden har haft en glädje- och sorgblandad klump i magen inför min resa till Ungern. Känslan av att lämna Daniel, känslan av att lämna Sverige, känslan av att den svenska sommaren glider ur mina händer.

Jag har hunnit med många sena nätter, många lyckade fester, mycket vin och mycket mat. Jag har hunnit med att lukta på sommaregnets varma ångor och morgondisens fuktiga luft. Jag har hunnit med att ta examen, fyllt år och vandrat med Daniel i Köpenhamn. Jag har badat naken, tältat och ätit jordgubbar tills jag fått ont i magen. Jag har producerat radioprogram, haft ströjobb och skrivit cv. Jag byggt om kök och fixat balkong. Jag har fått en paprika på min planta och jag har haft färska kryddor. Jag har bakat två jordgubbstårtor och jag har bjudit på tapas. Jag har solat utan att bränna mig, jag har badat så att huden har blivit svampaktig, jag har gjort hemmagjord vaniljglass och jag har cyklat många mil. Jag har vandrat runt strömmen och låtit sommarens alla dofter uppfylla mig av glädje och sorg för att jag inte kan låta den dröja lite i mina händer.


Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken fin sommar du har haft vännen! Och imorgon blir den ännu bättre när du får träffa mig igen :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback